کسپرسکی

میزان درآمد مجرمین سایبری چقدر است؟

۱۳۹۳/۴/۷اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

در این گزارش کوتاه آزمایشگاه کسپرسکی ضمن ارائه خبری کوتاه شما را با سودی که حملات سایبری برای مجرمین این حوزه بهمراه دارد و راهکارهای امنیتی این شرکت نظیر آنتی ویروس های حرفه ای با قابلیت های نوین  در این زمینه آشنا می سازد. زمانی که در مقالات و اخبار گوناگون حوزه امنیت اطلاعات میخوانید که هرروز صدها هزار ویروس پدید می آید، شاید با خود میگویید چه کسی پشت این همه سعی و تلاش برای ساخت این بدافزارهاست و چرا. پاسخ ساده است – مجرمین سایبری این کار را انجام می دهند و دلیل این کارشان هم سود بسیار بسیار زیادی است که برایشان به همراه دارد. محققین آزمایشگاه کسپرسکی بتازگی پس از کشف وبررسی یک سرور اینترنتی که برای کنترل حملات سایبری به مشتریان یک بانک بزرگ اروپایی مورد استفاده قرار میگرفته است، از طریق لاگ های موجود روی سرور پی بردند که تنها در طول یک هفته مجرمین بیش از 500 هزار یورو از مشتریان این بانک سرقت نموده و این مبالغ را به حساب هایی که تحت کنترل خود بوده منتقل نموده بودند.

تنها در طول یک هفته و با استفاده از یک تروجان500 هزار یورو از مشتریان یک بانک سرقت شد.

شاید در قرن بیستم، سرقت چنین مبلغی چند ماشین، سلاح گرم، و یک دسته از افرادی جسور را نیاز داشت چراکه این نوع "کسب و کار" بسیار پر مخاطره است. در قرن بیست و یکم، چنین سرقتی تنها نیازمند نوشتن چند تروجان بانکی، چند سرور برای انتشار آنها و کنترل دیگر تروجان های انتقال پول  و یک دسته از افرادی نه چندان جسور که تنها میبایست مبلغ سرقت شده را که به حساب شان منتقل شده است از حساب برداشت نمایند.

کنترل این دسته از سارقین یکی از دشوارترین قسمت های عملیات جلوگیری از این جرایم سایبری است و به همین دلیل است که سرقت های امروزی همچنان از سوی دسته های مختلف مجرمین صورت می پذیرد. این نوع خاص از سرقت که آن را Luuuk می نامند از چند ترفند و فرآیند حرفه ای تشکیل میگردد که در آخرین بسته های امنیتی و ضدویروس های مدرن شرکت های بزرگی نظیر کسپرسکی در غالب قابلیت هایی نوین موجود می باشد.

شایان ذکر است که کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (Kaspersky Internet Security) و کسپرسکی ناب (Kaspersky Pure 3.0) از قابلیتی تحت عنوان Safe Money برخوردارند که به زبان ساده با فراهم سازی ترکیبی از لایه های امنیتی به مقابله و خنثی سازی اغلب تروجان های بانکی و انواع سرقت های فوق الذکر می پردازند.

 

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد